Tafsa inte! (vecka 34+0)

Alltså nu måste jag gnälla av mig.
Jag börjar bli så förbannat trött på att folk jag aldrig pratar med helt plötsligt fått för sig att vi har en såpass djup och nära relation att det är fritt fram att gosa med min mage och säga saker som "Godmorgon lilla Nova!" eller "Hur mår lilla Nova idag då!" med bebisröst... Snälla, visa mig lite respekt och sluta tafsa på min mage. Tack.
 
Nu är det säkerligen så att många av er undrar varför jag inte bara säger ifrån, men det är inte så lätt att säga till en gammal tant som tycker att det är höjdpunkten på dagen att få klappa på min mage. Första gången hon gjorde det så var jag så chockad att jag bara hängde med på det - "en gång gör väl ingenting" tänkte jag även om det kändes jävligt obekvämt. Men det blev inte en gång. Det blev två. Sen tre. Och nu vet jag inte längre.. Varje dag säger hon godmorgon med hela ansiktet riktat mot min navel samtidigt som hon gosar med båda händerna på mig. Det är ju inte som att jag helt plötsligt blivit allmän egendom bara för att jag är gravid, det är fortfarande min mage som det tafsas på liksom. Jag kommer ine fram till dig och gosar med din mage, det skulle bara vara sjukt!
 
Detta är en debatt redan, det vet jag. Vissa tycker att det är hur lugnt som helst - tafsa på bara, men andra känner inte riktigt att det är okej - jag tillexempel. Nu är det bara 6 veckor kvar till beräknad så jag kommer inte säga något om detta till personen i fråga (det gäller bara en enda person). Eftersom hon verkar tycka att det är så fantastiskt att klappa på mig så har jag ingen lust att ta det ifrån henne, speciellt inte eftersom jag bara har två veckor kvar här på jobbet. Men jag tycker fortfarande att det är stört att folk ofta tar för givet att det är fritt fram att klappa på min kropp bara för att det är en bebis i min mage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0