Massor! (vecka 32+0)

Sådärja, då var det alltså "bara" 8 små veckor kvar.. Det är helt seriöst ingenting. Om jag tittar 8 veckor tillbaka i tiden så var det när vi fick höra hjärtslagen för första gången. Känns som att det var förra veckan jag satt här och skrev om det, inte hela två månader sedan?! Men som alla som redan fött barn säger - "tiden går jättefort". Jag är helt och hållet med på det spåret. Etthundra procent liksom.
 
 
I helgen som precis var så kom mamma till Göteborg eftersom jag, Linda, Pierre och hon bokat in oss på senaste Star Trek-filmen på bio! Alltså herreminje säger jag bara, fan vad bra den var. Som ett äkta Star Trek-fan så var peppen näst intill den peppen jag kände när Avengers skulle gå av stapeln. Någon som inte (eller det kanske hon var?) lika glad för att vi var på bio var min lilla parasit i magen, hon sparkade av glatta livet när det var så högt ljud i krigsscenerna och jag kom på mig själv flera gånger med att liksom krama om mig själv som för att isolera ut ljudet för henne. Nu är jag ju tyvärr ingen expert så det kan lika gärna vara så att hon var överlycklig och dansade under krigsscenerna, men det kommer vi ju aldrig få veta.
 
Efter bion så promenerade vi ända hem till Majorna från Bergakungen, enligt kartorna så var det typ 5km men jag undrar jag ifall det kanske inte var lite längre än det ändå.. Vi gick ju säkert inte snabbaste vägen. Men det var mysigt värre och jag är oerhört imponerad över min kropp som höll sig så bra hela vägen hem trots backar och trappor! Det enda jag märkte av var att jag stapplade mig upp lite mindre smidigt ön vanligt när jag skulle dra nattpissen.
 
Dagen efter (alltså i söndags aka i förrgår) så drog vi till Clarion Post Hotel och njöt av deras brunch! Syrran hade köpt presentkort till oss för att gå dit så vi tänkte att det är mysigt att göra det när nästan hela familjen är med. Brorsan har massa studentgrejer för sig, typ bal och fest, så han kunde tyvärr inte vara med. Dessertbuffén ska vi inte prata om, jag smällde i mig hur mycket sötsaker som helst och jag skämdes inte ens. Vi satt där i två timmar och sen smet vi ut på stan för att shoppa lite, redan här var jag rätt trött i kroppen efter nattens långa promenad så när jag och Pierre gick hem efter tre timmars shopping så var jag jävligt mör. Sitta stilla så mycket som möjligt är mina ledord resten av veckan.

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker att tiden har rusat iväg sen vecka 20 typ. Man blir ju stan stressad! Ändå har vi 11 veckor kvar ännu :)

2013-05-14 @ 14:00:20
URL: http://www.malinolofssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0