Home makeover

 
Jag är så jävla stolt!
När jag och Pierre gick på IKEA igår så kände jag hur jag riktigt sträckte på ryggen för att vi jobbar på så jäkla bra hemma i lägenheten. I fredags såg det ut ungefär såhär i blivande bebisrummet:
- Två dammsugare mitt på golvet
- En STOR hög tvätt (en hög som det var lika mkt tvätt i som det får plats i 3-IKEA-kassar)
- En tvättkorg fylld med sladdar och annat tjafs
- Två par stövlar
- 4 kartonger med jag-vet-inte-vad i
- En kartong med spel, sladdar och gamla minnen i
- Massa småsaker som vi inte visste vart de skulle vara
- 6st stora, vita garderober varav tre av dem använder effektivt - de andra tre var bara "förråd" liksom
 
Det gick alltså inte att öppna dörren vilket var lite opraktiskt eftersom alla mina och Pierres kläder var (och är) därinne, så jag kan ju säga som såhär att det var dags att rensa ut ur det rummet.
Vi började klockan 10.00 på lördag morgon och vi var klara 13.00 på söndagen.
Nu är det enda som står därinne 4 garderober, en barnvagn och 4 kartonger som ska upp på förrådet. Nästa steg blir att få omtapetserat från mörkblått till vitt. Det kommer bli så jävla fint!
 
Vi har också fått upp en tavelhylla ovanför tv:n i vardagsrummet där vi ställt några LP:s så vi är inne i en total makeover i hemmet nu. Känner nu att det här är typ det tråkigaste jag skrivit i hela mitt liv men det struntar jag i, jag vill aldrig glömma när och hur vi gjorde allting inför bebisens ankomst. Så därför blir det några tråkigare inlägg som är fyllda av totalt värdelös info för er som är här och läser, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0