Faderskapsintyg (vecka 36+2)


Igår var jag och Pierre på besök hos familjerätten för att han skulle få skriva under papper på att han är far till vår lilla bebis. Det är inte krångligare än det låter faktiskt, både jag och Pierre hade ett antal papper som skulle skrivas under, bland annat så fick vi underteckna att vi varit med varandra under en viss period där barnet skulle ha kunnat bli till. Som tur är behöver vi inte krångla runt i våra tankar för att fundera på om vi var det eftersom vi bara har haft och varit med varandra såpass länge ♥ Skulle vi ha haft ett uppehåll under den perioden så var det tydligen lite krångligare utredningar osv som skulle genomgås. Skönt att slippa sånt!
Sen kan jag tycka att det är tråkigt att Pierre inte är given far (på pappret nu alltså) till barnet eftersom vi är sambos.. Gifta par har ju den rätten menar jag, vad är egentligen skillnaden? Varför skulle det vara mer troligt att ett gift par inte ligger runt mer än ett sambopar? Äh, det är konstigt det där men eftersom det inte är krångligare än att boka in ett extra möte på familjerätten så rör det mig inte så mycket i ryggen.
Vi kände oss båda två lite fnissiga när vi gick därifrån. Äntligen är Pierre involverad rent juridiskt också! Eftersom vi skrev på att vi ville ha gemensam vårdnad om barnet så är det ju liksom inte bara jag som "äger" den här lilla skatten nu. Pierre har lika stor rätt till henne som jag. Det känns helt fantastiskt, vi delar på ett liv som vi har skapat tillsammans nu. Aja, nu ska jag sluta vara så himla sentimental och ostig.
Kolla istället på den här glada killen som behöver klippa och raka sig men som är så himla snygg och jätteglad ändå:
 
 

Kommentarer
Postat av: L.R

Ja den dagen och känslan kommer jag ihåg! Pirr Pirr <3 :)!

2013-06-14 @ 02:31:16
URL: http://linaroger.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0