Ingen bebis än! (vecka 40+1)

Fortfarande så skådar vi ingen bebis i våra famnar och jag är nu på dag 2 över beräknat. Känns lite småsegt såklart eftersom man vaknar varje morgon (eller under nattens alla kisspauser för den delen) och hoppas att någonting ska hända. 
Gjorde inte det lite extra ont nu när hon tryckte neråt?
Känner jag mig lite illamående?
Är jag ovanligt pigg?
Är jag ovanligt trött?
Är NÅGOT annorlunda?!
Hela dagen går jag runt och analyserar minsta lilla känsla och hoppas att det faktiskt ska sätta igång och göra riktigt jävla förbannelse-ont. Men näh, som sagt, ingenting idag heller.
 
Jag och Pierre kände att det var dags att börja försöka göra något åt saken så vi drog ut på en promenad nu på kvällen! Vi drog en mysig runda i Slottsskogen som bara ligger några 100m bort och kikade på älgar, fåglar, bambisar och hästar ♥ Det coolaste var nog pappa älg. Och att vi faktiskt gick 5 hela km. Sjukt stolt över min tunga kropp som bar runt mig hela vägen även om flåset stundvis var rätt högljutt. 1 timme och 10 minuter tog hela rutten och skulle det vara så att lillfisen fortfarande inte har pressat sig ut ur min va-jay-jay tills imorgon så tar vi nog en liknande runda igen.
 
 
Två nöjda och glada soon-to-be föräldrar ♥
 
Imorgon ska vi även till barnmorskeavdelningen på morgonen så då kommer jag kunna smita in här med en alldeles färsk "tapp-status" för att kunna uppdatera er och framtida mig själv om ifall den påverkats något eller om jag är sluten som en mussla fortfarande. Spännande grejer på gång nu allihopa! Sov så gott.
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Så spännande! Jag håller tummarna för att det kommer bebis snart :)

2013-07-11 @ 07:21:20
URL: http://www.malinolofssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0