1 dag över (vecka 40+0)

Nepp, ingen bebis än så länge!
Jag var ju redan beredd på att gå över tiden eftersom det tydligen är väldigt vanligt att göra det när man är förstagångsföderska och det är inte så jobbigt ännu. Det har ju bara gått en dag så jag vet ju inte hur jag kommer känna ifall det fortsätter dröja, men idag känner jag mig lika pepp och nyfiken som jag gjorde igår. 
Man ska nog passa sig för att klaga för mycket när man mår så bra som jag gör nu, när som helst kan det ju smälla till och då kommer jag nog önska att jag inte ville ha det..
Pierre sitter i vardagsrummet och jobbar medan jag bloggar från datorn i sovrummet och jag skrev alldeles nyss:
"Nu vill jag bara att jag ska börja få ont! Jag längtar efter smärtan!"
Så hur mycket jag än försöker intala mig själv om att vara glad och lugn så längtar jag nog lite mer efter att komma igång än jag erkänner för både mig själv och alla runt omkring. Pierre längtar också (såklart) och pratar med magen ibland för att försöka övertala lillan om att hon är färdig nu och att hon är meeer än välkommen ut!
 
Eftersom jag redan från början av graviditeten lovade att jag skulle skriva om den brutala sanningen så tänker jag självklart fortsätta med det nu och framöver även om flera kanske tycker att det sticker lite i ögonen att läsa några av de saker som jag kommer beskriva. 
Imorse när jag duschade så märkte jag att min slempropp lossnade. Efter att ha googlat runt en hel del så beslutade jag mig för att inte ringa barnmorskan eller förlossningen, det behöver nämligen inte betyda någonting alls men min förhoppning är att den inte återbildas och att värkarna kan få komma igång inatt eller någon gång imorgon. Men som sagt, det kan ju även dröja några dagar så vi ropar inte hej ännu!
 
Snart ska jag och Pierre ta oss en lång promenad och möta upp en tjej som vi ska köpa tre bebisplagg av via en loppis-sida på Facebook. Världens bästa grej! 40,- betalar vi henne för en röd klänning, en lila pyjamas och en jeansklänning. Helt klart värt det.
Ha en fortsatt fin dag så ska jag gå upp i vardsagsrummet och sätta mig mitt framför fläkten, haha ♥
 

Kommentarer
Postat av: Lina - Mitt liv som mamma

Nämen halegodena på din slempropp :'D!! Kom nu lillan, vi alla längtar efter dig :) <3

2013-07-09 @ 18:59:42
URL: http://linaroger.com
Postat av: Sara Gunnarsson

Idag har jag själv gått 9 dagar över tiden och jag tycker det är såååå tråkigt hoppas verkligen du slipper gå så många dagar.
Jag har då inte märkt att nån slempropp har gått i alla fall men min BM sa att man inte ens skulle fundera på den, den kunde gå flera veckor tidigare, inte gå alls eller gå i samband med förlossningen så jag trodde ju att det var ett startskott men tydligen gällde inte det hos alla.
Jag har lite känningar ibland men när jag tänker på det så slutar det göra ont. Jag brukar också tänka att jag vill ha ont och önska att man ska få ont. Är lite konstigt kanske men man vet ju liksom att det kommer göra ont att få ut den så nu vill man ju liksom få det gjort.
Min sambo längtar också jätte mycket nu han jobbar tills det händer något så han tycker det är jobbigt att gå till jobbet varje dag han vill så gärna vara ledig och träffa vår prins.
Det som jag tycker är värst är att man inte kan planera och göra något direkt. Jag vill ha det städat och tvättat när vi åker till sjukhuset och nu har jag städat varje dag då det inte händer nått. Ikväll så bakar min sambo bullar bara för att ha något att göra så som sagt hoppas verkligen du max måste vänta någon dag till och att du snart får träffa er prinsessa.
Om vi inte har fått barn tills på måndag så blir det UL och diskussion om vad som ska hända men det är ju några dagar dit så det kan ju börja utan att det behöver hjälp men man vet ju aldrig.
Låter kanske lite väl negativt allt jag skriver men man vill så gärna ha sitt barn nu när man väntat så många veckor. Hoppas det går snabbt för er och att ni alla mår bra =)

2013-07-09 @ 19:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0