En helg i Kungshamn

 
I helgen har vi varit hemma hos Pierre föräldrar i Kungshamn och blivit bortskämda
med både god mat och bebiskläder.
Egentligen skulle Bibbi bara in i affären för att köpa present till Ella som fyller 4 år
nu på onsdag men det blev lite svårt att låta bli för henne när vi gick igenom
spädbarnsavdelningen. Jag skulle ha köpt allting själv om det var så men svärmor
var snabb upp med plånboken och ville köpa bebisens första outfits, och i sann
könsneutral anda så fick det bli bodys som passar till både en pojke och en flicka ♥
 
I lördags låg vi förresten (som vanligt) och kände när mini sprätte med
både armar och ben för fulla muggar - det är världens häftigaste känsla.
När Pierre var nöjd för kvällen och la sig med sin mobil så började jag trycka och
klämma på magen för att se om jag kanske kunde få någon slags respons, för
att se om mini sparkar tillbaka där jag trycker liksom. Medan jag håller på och
mosar min egna mage så känner jag helt plötsligt hur en stenhård bula
uppenbarar sig under mina fingrar till vänster på magen varpå jag rent
reflexmässigt tänker att "Åh, vad hård jag är här, jag får nog trycka lite till"
och det säger SWISCH och den hårda bulan glider iväg som en hal tvål
i badkaret. Jag misstänker att jag precis tryckt iväg mitt eget barn.
 
Det låter säkert värre än det var, bebisen är ju skyddad till tusen inne i
mig men jag kände mig ändå som en hemsk (blivande) mamma som i
princip säger till mitt barn att "Nej, här får du faktiskt inte vara".
 
Gud vad jag längtar till den 8 juli redan!
Då ska jag vara jätteförsiktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0