Thailand 22/12-2011

Minijuice
Typ en klunk juice fick man till frukosten - generöst värre!
.
Phuket Zoo
Den här dagen hade vi peppat ända sedan vi landade med planet typ! Vi skulle till Phuket Zoo och spana in alla härliga djur som finns i detta exotiska land. Vad vi inte var riktigt förberedda på var två saker:
1. Att Kalle Anka var ett av de exotiska djuren
och
2. Hur dåligt omskötta alla djuren var i sina burar...
.
De flesta djuren hade skabb,
inga hade färskt vatten,
vi kunde inte se något mat till dem
och burarna var pyttesmå...
Jag kommer inte lägga upp såhär stora bilder på alla djur för det är för hemskt egentligen;
de värsta bilderna kommer i ett kollage sen! Jag ska lägga upp dem på ett forum så att man
kanske starta någon hjälp till djuren?
.
Rådjuren eller vad det nu var verkade friska dock :)
.
En liten ensam och gullig apa som sög på tummen!
.
Livrädd kille som är påväg att bli uppäten av en låtsaskrokodil...
.
Han överlevde ♥
.
En ful fisk i ett oerhört lortigt akvarium
.
En krokodil
.
Lite rolig historia hur vi hamnade på den här bilden faktiskt...
Det började med att vi såg hur en man stod bredvid en krokodil så vi gick in på "arenan" för att spana in vad som hände därinne. När vi kom in så visade en thailändare fram mig till kanten så att jag kunde ta bra bilder och innan jag hann reagera hade en annan snubbe fått tag i Pierre och gav honom krokodilens svans; "håll" sa han! Pierre höll. Jag stod lite avsides och filmade Pierre när thailändaren som stod inne hos krokodilen tog min telefon från mig och sa "picture, picture". Han tog telefonen med sitt pekfinger och tumme och gick över krokodilen i vattnet.. Alltså jag har ALDRIG varit så orolig för min stackars telefon EVER! Det gick bra iaf och 5 bilder senare så gav han tillbaka telefonen varpå en annan man kommer fram och säger "200 bath"... Det är 50 svenska kronor... Dyrt att hålla i en krokodil.
.
Förjävligt...
.
Vi stannade på zoo:et i en timme bara så därför hade vi gott om tid för att ligga på stranden och gotta oss! Pierre köpte en ananasdrink till mig som var SVINGOD! Skål ♥
Det var även här vi lärde känna den sköna Helena som vi kom att fira jul med! :)
.
Nöjd tjej med sin nya hatt! :D
Det var allt för den här dagen!

Kommentarer
Postat av: nattis

djurparken är förjävligt :( enda bra är kolmården & nordens ark typ

2012-01-04 @ 16:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0