Thailand 18/12-2011

Läsa en bok i solen och äta färsk ananas... Man skulle kunna ha det sämre, helt klart!
.
Pierres bränna står i en klass för sig.
Mr. Fläck!
.
Big Buddha
Jag vet att det synd pissedåligt på bilden men alldeles där pilen pekar kan man se en liten glimt av "The Big Buddha" som finns i Phuket. En jättestor Buddha bara..
.
Vårt hotell :)
.
Okej, för att förklara den överlyckan ni ser längst upp i detta lilla kollage så är det för att vi är så himla glada över att vi har en megakyl med Nemofiskar på i vårt hotellrum! Alla tiders :D De andra två förstår ni nog att det är vår stenhårda cementsäng med nackspärrskuddarna och den sista är våran balkong.
.
När vi satt och käkade så kom en tjej förbi och hade skrivit på en lapp att hon kom från "De dövas sällskap" i Thailand och hon sålde mobilsmycken för typ 15,- styck.. Jag köpte både för sakens skull (jag menar, hennes valpögon tvingade mig..) och för att smycket var rätt schysst!
.
Sjukt konstig maträtt.. Nudlarna är stenhårda så när jag fick maträtten tänkte jag att jag skulle behöva blöta ner dem, jag provade att doppa nudlarna I skålen bland annat. Efter några få minuter kom en thailändare fram till vårt bort och vände skålen uppochner över tallriken där nudlarna låg. Vips så var det ätbart!
.
Vi diggar deras julpynt!
Lampor, glitter och ljus ÖVERALLT.
.
Just det ja, Elvis svängde förbi här en sväng vilket vi var jätteglada över såklart!
.
Vi tog en promenad längs med strandkanten den här kvällen och det var alltid massa människor som skickade iväg såna dära lycko-ballonger.. Jag och Pierre skickade iväg två stycken vi också och det ska tydligen visa på lycka i livet om den flyger iväg som den ska :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0