Thailand 16/12-2011

45min före landning ungefär!
Lyckan var total och vi hade världens tygsmak i rava efter nästan 11 timmars sittande och försök till sovande på flyget. Men! Det har självklart varit värt det :) Planet vi flög med var en AIRBUS A330 som är Thomas Cook Airlines största flygplan och maten på planet var över all förväntan - svingod!
.
Soligt...
Två saker som är jävligt tydligt när man kommer fram till Thailand:
1. Det är ljust.
2. Det är varmt.
Vi hade 32 grader varmt när vi landade i Phuket klockan 2 på eftermiddagen, lokal tid.
.
Glada (och bleka) svenskar på sin första solsemester tillsammans! ♥
.
Kata Place
Att komma in på hotellrummet med ac = världsbäst!
Ovan ser ni nöjdkille.com
.
Vad är upp med detta trasslet nu då?
Ingen ovanlig syn i Thailand må jag säga, jag fick tillochmed en sladd rätt i fejset en av dagarna vi gick upp till hotellet.. Som tur var så var den antagligen avstängd/död eftersom mitt fejs inte är bortbränt :)
.
Vi var dödströtta efter den långa flygresan och vi hade knappt sovit någonting på planet vilket betyder att vi egentligen förlorat en hel natts sömn här.. Vi tog oss iallafall ner till stranden, kände på vattnet, satte oss på en restaurang med havsutsikt och käkade en varsin pizza innan vi gick hem igen :) Underbart!
.
Let the holiday begin!
Vi var båda två helt stumma av det vi kände (både dofter och värme) och såg (utsikten över världens längsta strand och turkost vatten) så vi sa knappt ett ord till varandra under vår första måltid i Thailand ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0