!!!

Jag blir så FRUKTANSVÄRT trött när människor som är värda någonting och kämpar för att komma framåt inte får vad de förtjänar. Istället för att ett band som Chemical Vocation (jag hade skrivit allt jag kommer skriva ÄVEN om min pojkvän inte sjöng i CV) ska få tjäna stora pengar och åka runt i Europa med sin musik så får fjantar som Eric Saade nästan vinna Eurovision?! Varför ska allting handla om pengar? Jag vet egentligen inte varför jag ska sitta här och gnälla över en sån här sak men jag blir fan kass i magen när jag tänker på hur saker fungerar i den här branschen. Jag visste ingenting om musikens värld (mer än att man kan lyssna på't) innan jag träffade Pierre men han har lärt upp mig snabbt och jag har hunnit uppfatta en hel del idioti. Hur ska man kunna lyckas med någonting när en gubbe sitter och äger typ hälften av din skiva (som DU HAR GJORT) bara för att ni har skrivit era namn på samma papper en gång för 7 miljoner år sedan?
Chemical Vocation släppte en ny skiva för någon månad sedan och den är bra på riktigt. Jag är kräsen och jag slängde in den på min Spotify-lista direkt (jag är fortfarande neutral även om min pojkvän är i bandet - jag hade alltså sagt så här ÄVEN om han inte sjöng). Men har det blivit uppmärksammad? Nej. Det har gjorts reklamer på Spotify och killarna har investerat egna pengar i att göra två musikvideos men det spelar ju fan ingen roll när gubbjäveln som "äger dem" äter hamburgare för pengarna de tjänar. Anledningen till mitt plötsliga anfall och akuta behov att uttrycka mig kom från en liten fågel som viskade i mitt örat om en chans till en Europaturné - men att de kanske inte kan? Tack vare pengaproblem?
Jag har googlat runt i en timme nu för att ta reda på vad man kan göra för att promota ett band eller hur man som "åskådare" kan göra för att hjälpa till att få ett band som förtjänar mer publicitet att synas och höras mer. Hittar inte mycket mer än att medlemmarna i bandet ska sköta sina hemsidor, facebook-grupper, sin myspace och bla bla.. Men om de gör det och det fortfarande inte händer någonting då?!
När skivan släpptes så var jag blown away, jag satt i min enfald och tänkte att "nu, nu äntligen händer det något.." för jag har varit ett stort fan sedan jag var 15 år gammal (yrkar fortfarande på att jag är neutral) - men man får ju tydligen vänta på att något ska hända i musikbranschen, det "tar ett tag innan det händer något".
Och nu då?
Har det gått ett tag nu?
Vart är belöningen för det ni lagt ner energi på att skapa?
Varför fungerar det inte som så att den som gör't ska ha't?
Jag blir så matt när jag tänker på detta så jag säckar ihop typ... Jag ska köpa en trisslott och hoppas på storvinst sen - och om jag vinner så ger jag pengarna till bandet. Det LOVAR jag. Jag har även mailat typ 20 av de största bloggerskorna och hoppas att de gör lite reklam för killarna. Nu vettefan alltså, jag har spytt ur mig vad jag behövde så nu är jag lugn igen. Lägger upp lite länkar och en video nu. Titta på dem.
Deras musikvideo:
.
.
Myspace:
http://www.myspace.com/chemicalvocation
.
Facebook:
http://www.facebook.com/chemicalvocation
.
Webpage:
http://www.chemicalvocation.se/
.
.
NU har jag släppt ur mig allt för denna gången.
Hejdååååååå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0