En underbar helg - igen

Hur många världens-bästa-dagar kan man ha?
Det känns som att jag enbart har tjötat om hur bra jag har haft det det senaste.. Kan inte låta bli antar jag för jag har det så jäkla bra helatiden! Helgen som varit var inget undantag :)
.
Fredag
Jag och Pierre åkte till Erik och Angelica för att käka middag och mysa med lite vin på fredag eftermiddag. Erik var någon slags grillexpert och grillade köttet med någon ved som gjorde att köttet blev svingott, det smakade typ rökt! Mumma :) Efter att barnen hade lagt sig satt vi i soffan och drack vin och innan vi ens visste ordet av det så var vi alla lite onyktra och allting blev SJUKT roligt! Så mycket vi skrattade var längesedan jag gjorde (känns det som) och vi avslutade kvällen med att sova över i "Nenas säng" som Ella döpt deras uppblåsbara madrass till.
.
Lördag
Lisebergsdagen! Egentligen skulle vi ha åkt tillsammans med Lina och Samuel men de bangade i - bokstavligt talat - sista minuten... Det rådde dock ingen tvekan om att vi skulle dra dit ändå så vi packade ihop oss, åkte hem, bytte om, satte oss på spårvagnen och VIPS så var vi på Liseberg med ett varsitt åkpass runt handlederna :D Vi startade självklart med Lisebergsbanan för det är tradition! Pierre fick nog reda på vad han gett sig in på när han hörde hur jag skrek... ;) Stackarn.
Attraktion nummer två fick Pierre åka själv för då var det dags för honom att åka Atmosfear. Jag hade dyrt och heligt svurit bort mitt liv på att inte åka den så därför stod jag bara och tittade på medan min man sakta gick mot vad jag trodde skulle bli hans död... Men närå, han kom tillbaka efter åkturen som en ny man! Hög på livet och adrenalinnivån låg på max, antar att det är sån man blir efter att ha stirrat döden i vitögat 140m upp i luften...
Hursomhelst, vi käkade på BK och smet ner till Tyrolen där vi hade tänkt ta en varsin öl, men på något sätt såg vi oss själva men en hel KANNA öl framför oss efter vi beställt - hur gick det till?!
.
Vid det här bordet förklarade vi den här dagen som våran 8-månadersdejt :) <3
.
Min fina man!
Efter att ha smällt i oss 3 varsina glas öl så gick vi i rask takt mot........ SPELHALLEN! Åh du milde vad roligt! Jag hade aldrig satt min fot därinne tidigare så att spela airhockey och bilrace var helt fantastiskt.
Airhockeyn vann Pierre men jag tog bannemig hem bilracet och det tänker jag leva på tills jag dör.
Vi spelade lite av sakerna som finns runt om på hela Liseberg där man ska skjuta saker, kasta saker bla bla och Pierre vann ett gulligt gossedjur till mig :D Jävligt ostigt att pojkvännen vinner saker till sin tjej och för att vara ärlig så vann jag den själv, fast det var hans 5-krona som gjorde det möjligt ;) Några minuter senare vann han även ett litet bi för sina sjuka skjutarskillz och båda djuren står nu och kramar varandra i våran bokhylla :)
Efter lite karuseller (notera att jag skriver lite, det var rekordmycket folk så köerna var SJUKA) så gick vi tillbaka till Tyrolen för att ta ett varsitt glas öl till men hör och häpna - det råkade visst bli ÄNNU en kanna!! What?!
.
Öl drar fram de allra bästa och snyggaste sidorna i min man.
Här satt vi ganska länge och ju mer öl vi fick i oss desto mer började jag lova... Och tyvärr så råkade jag lova honom att åka Atmosfear... Hjälp...
...
...
...
Vi drog Kållorado lite snabbt innan vi gick mot min död men jag var ängslig hela vägen och försökte komma på en plan för hur jag skulle ta mig ur detta. Misslyckande... Vägen upp mot Atmosfear var den längsta jag någonsin gått. Det stod att kötiden var 40 minuter men jag lovar att den var minst ett år. MINST! Jag minns inte mycket av kön eller hur jag spände fast mig i sätet men jag minns hur högt det var när vi var längst upp i det gamla Lisebergstornet. Förr satt man bakom glas häruppe. Nu dinglade benen fritt och den enorma klon som hade släpat oss ända upp skulle närsomhelst släppa oss och låta oss falla 140m ner. I 5 sekunder föll vi.
Jag skäms när jag tänker på hur rädd jag var för det var det BÄSTA jag varit med om! Vilken kick!
.
Så om det är någon som läser den här bloggen överhuvudtaget - övervinn era rädslor och sätt er i den här. Minst en gång under er livstid för det var helt fantastiskt :) Jag berättade för alla som var uppe i luften med oss hur rädd jag var - jag babblade konstant hela vägen upp och förklarade att de skulle få se när jag sket ner mig. Lite pinsamt men jaja..
Pierre var min hjälte i detta och stöttade mig helavägen :')
Efter detta gick vi hem <3
Nu till det speciella med hela den här dagen: Pierre bjöd mig på den här upplevelsen!
Hela dagen bjöd han mig på! Åkbandet, maten, ölen, kebaben på vägen hem.. Allt :) Kände mig som en prinsessa haha. Jag älskar dig Pierre, jag är så glad att vi kan ha så roligt ihop!
.
Söndag
Tro inte att helgens festligheter tog slut där.. Nejnej! Söndagen innebar Transformers 3 med Angelica på Bergakungen :D Vi möttes där 2 timmar innan filmen började (alltså 12.30) och käkade nachos-lunch. Skitmysigt!
.
Jag tänker absolut inte spoila någonting om filmen men jag tycker den var bäst av alla 3 filmerna! Den hade allt! Vi såg den i 3D och effekterna var huuuuur bra som helst. Se den. NU!

Det sista jag gör i detta inlägget är att tacka min underbara sambo för den här helgen, för utan dig hade inget av detta varit möjligt.
.
Jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Anna

Pierre har min tröja!!! Hälsa att jag vill ha tillbaks den ;)

2011-07-04 @ 21:10:19
Postat av: Sofia

Att du vågade åka Atmosfear, jag får döttsångest av Höjdskräcken hahah....

2011-07-06 @ 22:57:21
URL: http://sofiaenarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0