Valentines day

Det är Alla Hjärtans Dag och jag myser, SÅKLART, med min bättre hälft :)
Våran dag har sett ut såhär:
  • 05.00 - Pierre vaknar, ger mig en lätt puss på kinden för att inte väcka mig helt och drar till jobbet.
  • 08.00 - Min klocka ringer men jag snoozar fram till 08.30... Bara för att jag kan! Vid den här tiden har Pierre kommit fram till Uddevalla och sitter med trötta ögon på morgonmötet ;)
  • 09.15 - Jag sitter på spårvagnen till Chalmers för att avnjuta några timmars föreläsning/lektion om matematik.
  • 09.45 - "Föreläsning inställd, se schemat".... FAN! Jag skulle ha dubbelkollat schemat innan jag åkte till skolan :(
  • 10.30 - Tillbaka hemma och är så rastlös att jag letar efter nya avsnitt av "Top Chef Masters" att streama, tyvärr hittade jag bara typ 2 avsnitt...
  • 12.30 - Ringer och pratar med Pierre en sväng när han plötsligt utbrister; "Till mig?! Nee?! Men VA?! Älskling har du skickat blommor till mig??"
    Min överraskning hade tydligen anlänt!!
  • 14.00 - "Pling,pling" på dörren här hemma! Jag öppnar och möts av världens sötaste lilla gubbe som håller ett blommogram! Ringer Pierre som skrattar redan innan han svarar eftersom vi tydligen har skickat blommor till varandra :) Great minds think alike. Tack älskling, du är BÄST. (Visar bild på blommorna lite senare)
  • 16.30 - Pierre slutar jobba och jag springer in i duschen!
  • 17.12 - Tåget från Uddevalla Östra lämnar perrongen och fortsätter mot Göteborg C.
  • 18.22 - Jag står på perrongen och ser tåget komma närmare, får en pirrande känsla i magen när jag förstår att jag snart får se min man! :)
  • Senare fram till nu:
Efter att vi möttes upp så åkte vi och köpte sushi på ett nytt ställe och tog med det hem :) Till det drack vi folköl och tuggade på lite gelehjärtan som efterrätt. Det är gött att vi har alla hjärtans dag, det är lite mer tillåtet att grisa då... Fast isåfall har vi alla hjärtans dag varje dag här hemma, vi är nog de största grisarna som finns! :) <3
Nu står min prins i duschen så jag tänkte att jag passar på att skriva lite om hur vi har tillbringat denna dagen :) Det roliagste var nog att vi båda två har köpt blommor till varandra PLUS att vi beställde dem samtidigt PLUS att de kostade lika mycket PLUS (!) att vi båda två kom på idén igårkväll när vi skulle sova..
Våra hjärnor är sammankopplade på något sätt :)

Hur som! Nu har jag ont i ryggen av att sitta som en lurk på golvet så jag ska titta på tv i vågrätt läge.
Ha en fortsatt fantastisk Valentine's Day, I know I will <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0