Groezrock 2011 - part 2

Klockan 08:30 ringde min klocka och eftersom jag alltid är den som kommer upp först så ställde jag mig upp och väckte så många jag kunde direkt - inte jätteuppskattat...
Jag glömde för fasen nämna att 4 till av våra härliga vänner mötte upp oss under gårdagens spektakel;
vi välkomnar därmed Sanna, Erik, Walle och John in i gemenskapen - TJOHO!!
Efter många om och flera men så kom vi oss iväg där Pierre tagit över som chaufför vidare till Belgien och Meerhout.
Solen och värmen var ett faktum och eftersom vi var 13 svenskar så var glädjen över oss hela vägen fram även om vi var halvvägs till att smälta ihop till en enda svettpöl i bussen. Vi hade bara 2 fungerande fönster.... Längst fram...

Jag har nämnt flera gånger nu hur fint vädret var på nervägen och även när vi parkerade bussen och packade ur all packning så var solen oss i nacken.
MEN!
När det (äntligen) var dags att gå bort till campingen men alldeles för många kilo packning bestående av tält, sovsäckar, öl, vin, väskor och stolar - då kom regnet......
Och det slutade inte förrän 1 timme senare ungefär - PRECIS när allas tält var uppe och allting var sådär störande fuktigt.. :P Jag och Pierre hade köpt ett helt nytt tält som vi aldrig hade slått upp innan och av ren vilja fick vi upp det på typ 5 minuter. FANTASTISKT! Vi var såååååå nöjda efteråt:



Eftersom vårat tält var störst så körde vi lite ölförtäring i förtältet medan de sista dropparna föll utanför.







Jag har jättesvårt att komma ihåg ordningen på hur allting vi har varit med om har hänt i men det jag minns är att det är fredag på de här bilderna och vi har ännu inte hämtat våra festivalpass.
Det enda viktiga som skulle hända idag var att Millencolin skulle på scen plus att Pierre absolut ville dra med mig på Every time I die.
Sagt och gjort - festivalpassen hämtades, vi drack öl, kollade först och främst på Thursday (tyckte inget speciellt om dem, lite tråkiga), sedan gick Millencolin på klockan 6 och de var UNDERBARA som vanligt!! Vi gjorde ett tappert försök att smsa Nikola innan de gick på för att be dem nämna att CV spelar nästa dag men vi fick inget svar så jaja ;)
Efter Millencolin så spanade vi in Every time I die en liten stund när Pierre plötsligt inser att Nikola har ringt....
WHAAAAAAAAAAAAAT?!
Vi kutade ut, mötte Anna och Jocke vid merchtältet och blev inbjudna till deras turnebuss backstage :)
Låt oss bara ta ett djupt andetag nu allesammans och verkligen ta till oss att vi var inne i deras turnebuss. Millencolins buss. Tillsammans med Millencolin. Drickandes deras öl och pratandes med dem. I mina vildaste drömmar hade jag aldrig kunnat föreställa mig ett lyckligare ögonblick, men ack så tokigt att det bara blev bättre under kvällens gång!

Efter ett tag så ska Nikola demontrera sina sjuka "slussarskills" för att få in oss till det riktiga backstage, där alla de andra banden spelat under kvällens gång sitter och chillar.. Herregud..
Jag trodde jag skulle hoppa upp i det obefintliga taket (vi var utomhus) av lycka när jag såg att Danko Jones hade sin loge bredvid Millencolins.. Och att Cirka Survive hade sin loge mittemot?! Starstruck x 5 miljoner.

Tyvärr så var rummen tomma och senare fick jag höra att Danko Jones låg och sov............... (Däremot träffade jag deras manager som var svensk och skittrevlig!)
Cirka Survive var inte där MEN vi träffade Anthony Green och resten precis innan vi skulle gå, de satt i bussen och skulle åka vidare när Anna plötsligt för andnöd eller nåt.. Haha Pierre fick dra henne fram till Anthony och när han frågade vad hon hette så glömde hon bort sitt namn xD HAHA SÅ SÖÖT!
Kvällen avslutades med lite bilder innan vi skulle gå och den här kvällen kommer jag minnas för all framtid :)

Mathias Färm, minns inte namnet men han var med Danko Jones-killarna, Pierre och jaaaag!
Den här bilden har jag faktiskt fått äran att få skicka till mr Färm himself bara för att han var så nöjd med att ölen ser pytteliten ut i hans hand ;D Och nu har jag hand nummer, TJOHOOOOOO!!!

Efter detta kalaset - som var det bästa på hela resan - så gick vi tillbaka till tälten och somnade gott under våra sovsäckar :)

Dagens citat står jag själv för:
"Glöm inte bort att du älskar mig nu sörru!"

Med de raderna tackar jag för inlägg nummero 2 och fortsätter skriva ett tredje alldeles strax :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0