Groezrock 2011 - part 1

Jag vill starta detta inlägget med att säga att jag har så mycket att berätta att jag kanske inte har tid för att göra klart detta idag.. Jag vill få med ALLT!
Min tanke är att dela upp det i några delar, typ avresa, festivaldagarna och hemresa.. Men vi får se hur det blir, vissa delar har jag säkert mindre att berätta om :)

Allt detta började hursomhelst i onsdags när jag och Anna kom på att vi borde strunta i att sova natten mellan onsdag och torsdag, vi skulle ju trots allt mötas upp på centralen 04.30. Sagt och gjort, vi höll oss vakna allihopa! Jag och Pierre satt hemma hos oss och försökte fördriva tiden bäst det gick men tiden vägrade gå snabbare.. Vi ville bara iväg!
Klockan 05:00 hoppade vi av tåget i Kållered och en halvtimme senare rullade bussen iväg mot första färjan som skulle ta oss över till Danmark.
Passagerarna var: Frasse, Agge, Fabbe, Lund, Robin, jag, Anna, Pierre och Jocke! Världens bästa crew!

Det har tagits 1000 och åter 1000 bilder under den här resan så jag kommer bara lägga upp en bråkdel av alla som finns...

Under hela resan ner till Tyskland och Belgien delade jag, Anna och Jocke på baksätet - min man hamnade längst fram så vi nöjde oss med slängkyssar lite då och då. Haha..

Ju längre neråt vi körde på vår planet så kände vi hur det blev varmare och varmare, redan i Danmark bytte vi allihopa om till ett par shorst och kastade bort ALLT vad tröjor och cardigans hette - det var överflödigt.
Klockan 8 på kvällen (tror jag?) så anlände vi till en liten skogsglänta/by i Tyskland aka Menden. Vi öpnnade upp varsin öl och tittade på det ena bandet som skulle spela innan CV's första gig på denna resan, det föll mig inte alls i smaken. Ni vet sån där skrikig musik där sångaren är en tjock skinhead? Där har ni det.
MEN efter det så gick CV på "scen" och jag var lika nöjd som en nyammad bebis. Tätt därefter bjöds det på kycklingspett, tysk korv och JÄTTEGOD SALLAD som vi fick komponera ihop och grilla själva - mysfaktor 50! Jag skulle nog vilja påstå att den här kväll en var en av de konstigaste och märkligaste jag någonsin upplevt och det blev inte bättre när vi blåste upp vår luftmadrass i lokalen de spelat i och sov över där. Haha!

Dagens citat står allas våran Agge för:
"I'm going to town with you guys!!!"
Svar ja, det går bara att förstå om man var där. Men låt oss bara säga att det var ROLIGT!!

Med de små raderna avslutar jag inlägg nummer 1 och fortsätter på nästa medan ni läser igenom detta.
Auf wiedersehen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0