Fet-tisdag (vecka 34+0)

 
Gjorde världens fynd när jag testade olika kameravinklar igår. Det här är ju lätt den bästa. Uppenbarligen. Eftersom jag är så oerhört givmild så är det klart att jag delar med mig av den till er. Så varsågoda! Håll i hatten, det kanske kommer fler såna här skönheter under de kommande veckorna om ni har tur.
 
 
Man får faktiskt lov att vara så tjock som man ändå redan känner sig när man är gravid. Skrattar lite inombords när jag tänker tillbaka till början av graviditeten och jag lovade mig själv och alla runt mig att jag skulle bli en "fit mama". Träna och hålla koll på mig själv. Inte förfalla liksom. Meeeeeeeeeeeen så blev det inte, jag har ju inte blivit smällfet men 12 kg extra på 8 månader gör sitt på sina ställen kan jag säga. Känner mig så där tråkigt "fläbbig" liksom, tung i stegen. Som sagt, jag tycker egentligen inte att det är någon big deal att jag blir så här stor och det visar sig ganska tydligt genom att jag inte ens FÖRSÖKER vara nyttig, kolla bara på min egna version av tallriksmodellen liksom. Tro det eller ej men det ligger faktiskt en liten, liten bit kött där.
 
Idag går vi in i vecka 35 (34+0) och det känns helt sjukt att det kan starta när fan som helst mer eller mindre. I helgen kände jag förvärkar för första gången och det var lite tråkigt. Det kändes som mensvärk ungefär, visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen eftersom jag stod mitt i folkmassan och det var en bit till närmsta bänk så jag hängde bara på Pierre en stund tills det gick över. Jag känner av den där molande värken några gånger om dagen nu men det blir aldrig så jobbigt att jag slutar fungera eller nåt, det känns bara precis lika tråkigt som när man har mensvärk. Fyfan.
 
 
I helgen åkte vi (igen) till IKEA och köpte lite nya möbler, vi kände båda två att vi inte var nöjda med hur det såg ut hemma i lägenheten så vi (mest Pierre) byggde ihop skönheten på bilden ovan, ett skrivbord till sovrummet, ett nattduksbord och ett vitt vardagsrumsbord. Ska bannemig ta kort på alltihopa och slänga upp här på bloggelito nu i helgen. Kan ju vara kul att köra en liten rundtur hemma hos oss liksom! Nu ska jag jobba en av de sista dagarna jag gör här i Swedbanks växel. Den 14 juni går jag hem. LÄNGTAR! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0