Vecka 24, varmt välkommen! (vecka 23+1)

Då har jag och min lilla familj tagit oss igenom 23 fulla veckor av den här graviditeten! Tiden går liksom fort och långsamt på samma gång, jag tror det känns som att det är längre kvar än vad det egentligen är eftersom vi längtar så mycket nu. Saker börjar komma iordning, vi har vagnen och lite kläder klart, vi ska välja tapeter till minis rum och det är inte bara sparkar som känns längre i magen - vi både känner och ser rörelser nu. En armbåge hit och en rumpa dit, något så overkligt som det har jag aldrig upplevt innan!
 
Samtidigt som allting händer i slowmotion från dag till dag så känns det som en hel livstid sedan som det var slutet av oktober och vi testade positivt. 2-3 veckor gravid, haha. Jag trodde redan då att det syntes på mig att jag var gravid. Antar att det var längtan som gjorde att man såg i syne, man letade sig galen i spegeln efter den där lilla bulan ♥
 
 
Vi har som sagt gått 23 fulla veckor nu så idag är vi inne i den 24:e veckan. Den här bullen är idag 58,2% färdigbakad och vi har 117 långa dagar kvar till BF. Jag har äntligen införskaffat en lotion som ska "motverka" bristningar, jag skriver det inom citationstecken eftersom det egentligen inte går att motverka dem - kommer de så kommer de! MEN, jag tänker iallafall försöka förebygga att det kommer fler än de jag fått på brösten genom att hålla huden elastisk. Det känns ju som att en torr hud lättare spricker, eller? Time will tell, får jag dem så ska jag bära dem med stolthet.
 
 
På tal om mina bröst förresten så jag har börjat läcka! Helt plötsligt så kan jag känna en kall fläck mot huden och när jag då tittar på tröjan (om jag inte har bh alltså) så jorå; där är allt en blöt liten fläck. Ännu ett tecken på att allting fungerar som det ska med andra ord, både jag och Pierre är så sjukt redo för det här nu :) 
 
 
8 juli, du får gärna komma så snabbt som möjligt för nu längtar vi efter vår lilla/lille bebis!

Kommentarer
Postat av: Emeli

Är du beräknad 8 juli?
Jag är beräknad 9 juli :) kul att följa någon som är lika långt gången som en själv :)

Svar: Ja, vi är beräknade den 8 juli, vad roligt att vi är så nära!Var inne och kikade på din blog också, superkul att följa med någon annan på samma resa! :)
Lena

2013-03-22 @ 20:07:31
URL: http://emeliochnathalie.bligg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0