Ingen bra start! (vecka 22+1)

Godmorgon. Skulle jag kunna skriva om jag tyckte att detta var en sådan, men det gör jag inte.
Egentligen har det inte hänt något allvarligt, det var bara en liten incident på buss 16 som totalt fick mig ur fas den här morgonen. Jag satt i godan ro på ett säte där 3 andra också satt runtomkring mig, ni vet ett av de där sätena där man sitter 2 och 2 mot varandra.
Helt plötsligt så kom en gubbe och ställde sig bredvid mig, jag trodde att han ställde sig såpass nära mig eftersom det var så fullsmockat med folk på bussen, och smällde sin kasse mot mitt ben.
"Lätt hänt" tänkte jag när alla står och knör och fortsatte lyssna på min musik.
Nu kanske ni som läser det här tänker att "varför gav du inte din plats till honom?" och då ska jag förklara som såhär - att mina fogar gör ont och jag står helt enkelt inte gärna och svajar omkring bland massa folk och riskerar att foglossningarna blir värre. Så därför hoppades jag kanske att någon av de andra 3 som satt runt mig skulle ge upp sin plats även om det kanske inte riktigt verkade som att han behövde sitta - så gammal var han inte...
Återigen fick jag en smäll på benet från hans kasse - hårdare den här gången så då tog jag ur lurarna och kollade på honom för att se om han ville något.
"Jag ska sitta där" sa han och såg mig iskallt i ögonen. Just i det ögonblicket kände jag att jag hade lust att förklara för honom att "nej, här sitter jag med mina jävla foglossningar och jag behöver fan sitta här mer än vad du gör, så du kan hitta en annan plats" men jag sa snällt att "ja, det klart du kan få sitta här" och lyfte på mitt platta arsle från sätet som jag trodde jag skulle få behålla ända fram till min hållplats...
 
Det som gjorde mig mest irriterad var att folk tittade på mig som att jag var någon bortskämd skitunge som inte visste hur man ska bete sig eller hur man visar respekt för "de äldre". Men helt seriöst, hur vissa av ni äldre beter er mot oss yngre gör det inte mycket lättare för oss att visa er någon respekt. Det får ni förtjäna först.
Så nästa gång en surgubbe (eller kärring för den delen) kommer och slår på mitt ben med sin kasse så ska jag bara sitta still, säga att "nej, här sitter jag med mina jävla foglossningar och jag behöver fan sitta här mer än vad du gör, så du kan hitta en annan plats" och stoppa i hörlurarna igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0