Bebiskläder (vecka 23+1)

Att köpa kläder till barnet är bannemig roligare än att handla till mig själv!
Men det är svårt eftersom vi inte vet vad det är för kön ännu.. Så vi får köpa könsneutrala kläder fram till födseln! Här är vad vi har hittat än så länge:
 
 
4st långärmade bodys.
Ett randigt set med tröja/trosor (behöver ju inte använda trosorna om det är en liten grabb.
En "nalle"-overall.
En kortärmad body.
En gullig mössa med öron på.
 
Listan ska ju såklart fyllas på och vi behöver införskaffa massa saker till innan vårt hem är redo för en liten skrutt, hittade en jättebra checklista som jag tror är bra att gå efter som nybörjare på hela den här bebisgrejen:
 
http://www.babyproffsen.se/sidor/checklista
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför skulle inte småbyxorna (trosorna) användas om det är en pojke? Varför skulle de i så fall användas till en flicka? Kanske är trög men fattar absolut inte...

Svar: Nu missförstod du, VI kommer använda trosorna till vad det än blir för kön på barnet, men man behöver inte göra det (som jag skrev i inlägget). Hade jag inte velat ha dem till en kille hade jag inte köpt setet :) Personligen skiter jag fullkomligt i vad som är rätt eller fel till de olika könen. Hoppas det rätade ut dina frågetecken.
Lena

2013-03-15 @ 20:24:17
Postat av: Anonym

Måste fråga igen... Alltså finns det någon som inte skulle använda dem till pojke? Och varför då? Jag är bara nyfiken :)

Svar: Haha fråga på du.. Tror du verkligen inte att det finns någon förälder där ute som skulle avstå från att sätta dem på sin son bara för att de kallas trosor? Det tror jag - även om du och jag uppenbarligen inte är av den sorten.
Lena

2013-03-20 @ 21:22:30
Postat av: Emeli

Ja visst är det mysigt med bebiskläder, jag skulle kunna köpa hur mycket som helst. Men får ofta hejda mig eftersom vi har så mycket redan.

2013-03-25 @ 13:38:20
URL: http://emeliochnathalie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0