Nova-update

Idag är Nova 25 dagar gammal! Man kan också välja att se det som att det var 25 dagar sedan jag och Pierre befann oss i Varberg och kämpade järnet för att få träffa vår dotter för första gången, sjukaste och bästa upplevelsen i hela mitt (våra) liv.
 
Tiden springer nästan ifrån mig ibland känner jag. Såhär ser Novas växtspurt ut:
 
Födsel: 3445g och 51cm
12 dagar gammal: 3915g (hon mättes tyvärr inte på första besöket..)
23 dagar gammal: 4471g och 54,5cm
 
Hon har alltså sprungit upp ett helt kg på strax över 3 veckor! Mammahjärtat svämmar över av stolthet när jag tänker på att hon fungerar precis som en väloljad maskin; hon äter, bajsar, kräks ibland, sover och börjar om. Ibland får vi se ett litet leende när vi tittar på henne och det märks att det är för att hon tycker att vi gör något kul eller att någonting är intressant! Ögonen följer med oss mycket bättre än när hon var helt ny och när vi flyttar oss så följer hon med oss med huvudet! ♥ 
 
Vi börjar förstå hennes "språk" lättare nu också så vi vet om hennes skrik betyder mat eller blöjbyte. Hon har även en oerhört tydlig "kiss-min" när hon spänner överläppen och försvinner ut i rymden med sin blick i några sekunder. Sen gnäller hon för hon är oerhört känslig när det kommer till att ha kiss i blöjan så då får man vara snabb och byta innan hon ryter ifrån!
 
 
Idag sjöng jag för henne för första gången och hon somnade på direkten! Tackar henne från djupet av mitt hjärta för att hon gillar min sångröst såpass mycket att hon slappnar av, när hon blir äldre och skriker åt mig att knipa så ska jag påminna henne om de här stunderna! 
 
Annars går allting som på räls, vi har kommit in i våra föräldraroller ordentligt och njuter av att kunna vara med varandra hela dagarna nu när inte Pierre jobbar. Vi får väl se om mitt lugn håller i sig även när han sticker iväg och vi är ensamma hela dagarna och väntar på honom. Ser fram emot att få skriva ner alla små framsteg här och jag ska definitivt kämpa för att hålla bloggen uppdaterad i takt med att hon utvecklas, men risken finns att det kommer vara lite glest med inlägg på grund av att lillan tar upp lite av min tid ♥
 
 
Kram och godnatt från hela familjen ♥
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Hon är föööööööör söt! :-)
<3

2013-08-16 @ 09:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0