Måndagssolen

För lite mer än en timme sedan kom vi hem, jag och min man.
Nu ligger han och "sover middag" så det är ett ypperligt tillfälle att skriva ner lite om vad jag har gjort denna strålande måndag!



Direkt efter föreläsningen och matematisk struktur styrde jag mina converse ut mot Kungsbacka för att umgås med Angelica och döttrarna Alice och Ella :)
Imorse tog jag min jacka men det blev ett race hem då jag ångrade detta valet och bytte snabbt om till en vanlig hoodie. PUH! Vilken värme?! Jag firade vårens ankomst med att dra på mig ett par shorts. Med strumpbyxor under.

Väl framme satte vi oss ute på deras härliga altan och drack kaffe medan Ella - hög på socker - sprang runt oss och sjöng. Visst anar man en hel del 2-årstrots men det är ändå okej när hon står ut med att mamma och moster gaggar som två tanter på en kopp söndagste.

Solen var tillochmed så varm att jag fick dra av mig min tröja och sitta i linne stundvis, jag döper därför den här måndagen till vårens första dag i år - VÄLKOMMEN!
När solen försvann från ena sidan rörde vi oss till den andra där Ella gjorde sandkakor till oss i sandlådan. Jag och Angelica satt på varsin stol i solen, drack kaffe & vatten och babblade som vanligt :)
Jag tror förresten att det är något fel på mina ögon.. Jag är HYPER-känslig mot ljus! Jag kisar alltid när det är för ljust, till exempel på molnfria dagar på sommaren eller när solen reflekteras i snö? Jag håller till och med på att få en sån där rynka mitt mellan ögonbrynen bara för att jag rynkar pannan hela tiden... Är det för att jag har blåa ögon? Eller är det bara en myt att vi blåögda är känsligare mot sol? Äsch, skitsamma, tacka vet jag solglasögon en dag som denna... Ella håller med;



Efter några minuters cyklande på uppfarten, sandsopning och svettande i solen så vaknade skatten Alice som fick på sig en liite för lite mössa :D HALLEDUUUUDEN SÅ GO!

Det har varit lika trevligt som vanligt hos familjen Stäring (och Larsson?) och jag hoppas att jag är tillbaka redan på onsdag :)
När jag gick till bussen så såg jag något som fick mig att stanna till, ta upp mobilen och fota!
Något som fick mig att tänka tillbaka på när jag var liten och spelade "King" på skolgården eller klättrade i tråd och de enda bekymren som fanns var om man slutade 13.30 eller 14.00 på onsdagarna...

 

 

Barn är så kreativa!!! Jag älskade att hoppa hage när jag var mindre, tyvärr har jag i princip glömt ALLT om hur det gick till nu..
Kastade man bara en sten och hoppade över rutan den hamnade i eller?

Tack för mig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0