Garderob (Vecka 26+6)

Det är inte bara och bara nuförtiden...
Jag och Pierre har LÄNGE planerat att införskaffa en garderob med skjutdörrar så när vi gick till IKEA i lördags klockan 13:00 så hade vi inte en enda tanke på vilket evighetsprojekt det här skulle bli. Nejnej. Istället skuttade vi runt bland alla snygga spegeldörrar, valde bort och valde till tills vi hade hittat "vår" garderob och skrev upp allting på en fin lista där det exakta priset räknats ihop. Nästa stopp - lagerhyllorna!
 
Här inne (ute?) så tog vi varsin vagn eftersom vi skulle lyckas skrapa ihop hela 17 paket till det här monstret, vi misstänkte att det skulle behövas mer än en vagn. Vid första stoppet skulle vi hämta de tyngsta paketen - de skulle väga 55kg och innehöll tillsammans själva stommen. Det ena paketet var pyttelite skadat i ena hörnet så vi haffade en av lagerkillarna som gav oss en liten lapp och sa till oss att vi får lite rabatt på den om vi tar med den till fyndhörnan, och vi fick 60% rabatt på den! Hur bra som helst och vips så kunde vi dra av 400,- på slutsumman. De andra paketen hittade vi hur lätt som helst och sen bar det av mot kassorna, på något sätt lyckades vi återigen få rabbat, fråga mig inte hur det gick till men slutsumman blev 300,- billigare än vad vi så noggrannt räknat fram. Det var bara att tacka och ta emot så vi drog iväg och lämnade alla paket vid hemkörningen - mellan klockan 19-22 skulle det levereras lovade de :)
 
När vi sedan satt på spårvagnen och NÄSTAN var hemma (då var klockan 17:20) så ringde en kille och frågade om det var okej att de kom med våra varor om 40 min..... En timme för tidigt?! Vi fick skynda oss litegranna med att riva sönder de två garderoberna som stod ivägen i hallen och när det var gjort hann vi sitta still i 5 min innan vi fick springa ut och hjälpa flyttkillarna att bära upp alla paketen, jag stod bara och höll upp dörren för dem eftersom Pierre inte ville att jag skulle göra några tunga lyft ♥
 
Klockan är nu 18:45 och byggandet av stommen till garderob nummer 1 sätter igång.
Klockan 01:30 kände både jag och Pierre att det fick räcka, då hade vi fått ihop båda delarna till stommen, fått upp skenorna till dörrarna och spegeldörren. Vi hade ont i händerna och ryggarna, vi svettades och det låg skräp överallt... Men garderoben var uppe.. Och det enda som var kvar var en dörr och all inredning :)
 
 
Vi vaknade klockan 11-isch och satte igång med byggandet 13:30 tror jag.
Det som är så "härligt" efter en sån här lång period av skruvande, hamrande och klurande är att relationen mellan mig och Pierre ibland fick ta lite stryk. Min hormoner och foglossningar hjälpte inte till för att försöka vara förstående när spegeldörren gång på gång lossnade från sin skena. Varken jag eller Pierre kunde förstå vad som var fel och det sög eftersom vi trodde att garderoben nu var klar. Men nähh, efter att ha slängt iväg några gliriga kommentarer till varandra så tog vi ett djupt andetag, gick igenom allting och hittade tillslut en liten, liten platsbit som var vriden åt fel håll och VIPS så ramlade hjulet på dörren rätt ner i sin skena. Lyckan var ett faktum!
 
 
Inredningen åkte in och både jag och Pierre la prydligt in våra kläder på de förbestämda platserna, sen satt vi i sängen och tittade på vad vi åstadkommit. Så många high fives och styrkekramar som vi har gett varandra den här helgen har vi nog aldrig givit varandra tidigare! Ni förstår, klockan är nu 19:00 och vi var inte klara för dagen ändå.. Skräp skulle slängas, de gamla sönderslagna garderoberna skulle till "tippen", vi skulle möblera om rummet, äta, duscha och göra matlådor....
 
Klockan 23:00 låg vi i vår nybäddade säng, totalt utslagna, tittade på vår nya garderob i vårt nymöblerade rum och undrade vart fan helgen tog vägen. Såhär trött som jag är nu har jag aldrig varit i hela mitt liv. Aldrig.
Samtidigt så har jag ALDRIG varit så jäkla stolt över hur bra jag och Pierre samarbetade för att få det här bygget att fungera, jag är ganska gravid nuförtiden och jag klarar inte av allting som jag brukar. Mina muskler fungerar inte på samma sätt och jag har foglossningar som gör ont när jag tar i. Plus att jag har en liten Nova i magen som stundvis lägger sin fot på olämpliga ställen.
 
 
Så just nu längtar jag hem.
Till vår säng.
Till vår nya garderob.
Till vårt fina sovrum.
Och till min underbara sambo ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0