Bygga bebisrum! (vecka 28+6)

I helgen hade vi faktiskt tänkt att ha en så kallad "helig söndag", men som vanligt så hittar vi alltid på någonting att göra så att helgen bara flyger förbi. När vi vaknade klockan 9 på söndag morgon så var det första Pierre sa till mig; "Du... Varför åker vi inte och köper allting vi behöver till bebisrummet idag?". Han behövde inte säga så mycket mer innan jag hade kläderna på mig, frukosten var i magen och skorna påsnörade! Vi drog till IKEA och fixade allting och som vanligt så använde vi deras finfina hemkörningstjänst. Perfekt för oss som inte har någon bil. Det kostar lite extra men det har varit värt det varenda gång.
Efter några timmars byggande och klockan slog 22.00 så kunde vi titta in i rummet som ett ställe där en liten, liten människa faktiskt kommer att kunna bo. Det kändes HELT sjukt!
 
 
Min alldeles egna handyman fick göra alla tunga grejer medan jag satt och chillade och övervakade arbetet undertiden. Jag gillar dock inte att vara åskådare så jag skruvade och grejade jag med, iallafall tills sammandragningarna blev för irriterande och jag fick sätta mig i fåtöljen och vila bort dem.. Tur man har en sån Byggare Bob till sambo!
 
 
Fåtöljen är helt underbar, man sjunker helt seriöst ner en mil och försvinner till något typ av himmelrike när man sätter sig i den. Vi är helt sålda på den! Favoritplatsen i hela lägenheten, helt klart. Byråarna kommer att fungera som klädförvaring/skötbord, men eftersom skötbädden jag köpt var lite för bred för byrån så kanske vi kommer på någt annat smart ställe att byta blöjan på än uppe på dem. Det handlar bara om 4cm så det är ju inte så att halva bebisen kommer ligga "i luften" med jag AVSKYR när saker inte blir som man tänkt sig. Och framförallt så avskyr jag när saker inte är symmetriska eller vad man ska säga. Det blir som en nagel i ögat på mig. Det kommer sluta med att jag klipper och syr i den stackars skötbädden tills den passar.
 
 
Här är lägenhetens stolthet!
Vi valde till att köpa förvaringslådor undertill som (passande nog) fick vara rosa ♥ Det känns helt absurt att vi redan nu, 3 månader i förväg, redan har ett ställe till lilltjejen att få sova på. Hon ska ju ha vagga på vårt rum först, men när hon blivit tillräckligt stor och vi vågar ha henne i ett annat rum så är det här hon kommer hamna. jag älskar't! Det var allt för den här gången, nästa steg blir att sätta upp sänghimmel, tavlor, hyllplan och gardiner. To be continued!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0