Smart lösning (vecka 34+1)

 
Igår fick vi hem en leverans från "Allt för föräldrar" där vi hade beställt ett skötbord som man kan lägga på spjälsängen. KOLLA VAD FINT DET BLEV!!! Det är nästan lite löjligt hur bra det blev i lilla bebisrummet, det är ju lite begränsat med plats så vi valde att köra en smart lösning istället för att köpa ett helt bord att ställa bredvid. Från början hade vi tänkt lägga skötbädden på byråarna i rummet, men det visade sig att det fattades 4cm i bredd och jag stör ihjäl mig på sånt så det alternativ uteslöts (iaf från min sida) jävligt snabbt. Nu kan vi bara plocka av den här insatsen när vi inte använder den för den väger nästan ingenting.
 
Ovanpå skötbädden ligger vårt nya babynest också, köpte det oanvänt på Tradera och det är hur mjukt och gosigt som helst ♥ Har lite svårt att förstå att vi faktiskt ska använda alla de här sakerna snart, att det ska ligga en liten människa här.. Ibland slår det mig stenhårt i skallen att vi ska bli mamma och pappa. Vi ska ansvara för ett litet liv liksom. Tankar som jag inte är beredd på dyker upp ibland, tankar som får mig att förstå att jag kanske är lite rädd ändå. Det lägger sig dock lika snabbt som det kommer till mig, det räcker med att lillan får hicka där inne i magen så känner jag starkare än någonsin att jag ska skydda henne med mitt liv och älska henne tills jag går av på mitten. Jag tror att alla blivande föräldrar känner så ibland. Hoppas jag iaf, haha.
 
 
Kom ut till oss snart älskling ♥

Kommentarer
Postat av: Sara Gunnarsson

Hej har läst din blogg ett tag nu sen jag hittade den på familjeliv. Lite kul att följa nån i liknande sits. Jag är i v34+6 och det känns så overkligt alltihopa. Vi är inne på slutklämmen nu med att renovera ett barnrum. Alla barnsaker som står utspridda i huset nu ska snart få en egen plats i ett eget rum. Och att nån ska ligga där och använda sakerna känns lite konstigt. Vi vet om att vi ska få en pojke. Vilket är praktiskt när man ska inreda även fast jag snöat in mig på Nalle Puh som ändå är ganska könsneutralt men jag vill ha så mycket som möjligt med Puh eller ljus grönt eller ljus blått. Ville bara säga att jag uppskattar din blogg och hoppas du fortsätter även när Nova är ute, även fast man kanske har lite annat för sig då men jag tycker det är kul att följa någon annans liv. Lycka till och ha det bäst // Sara 24år, Luleå

Svar: Hej!Vad gullig du är som lämnar en liten kommentar, jag är såklart lite nyfiken på vilka det är som läser :) Grattis till lilla pojken, vi var också jätteglada över att få veta vad som växer där inne. Många sa till oss att vi var tråkiga som tog reda på det i förväg men vi kände båda två att det var värt det, både i inredningssyfte och klädinköp! Stort, stort lycka till med allting och skri gärna igen om det är så att du bloggar eller någonting, tycker också att det är kul att följa med någon som gör samma resa som en själv :) Kram Lena!
Lena

2013-05-29 @ 10:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0