Ännu en dag på vift (vecka 40+5)

Nääääääru, inget bebisfödande idag heller!
Det är nu sjätte dagen över beräknat och det är inte så jobbigt som jag förväntat mig än så länge. Det enda som är lite halvtråkigt är att vi inte längre har något datum att "räkna ner" till. Den 8 juli var ju vårt mål i flera månader och nu när vi har klättrat över det så är det lite svårt att sätta upp ett nytt mål. Det vi har gjort lite halvhjärtat är att räkna ner lite till våra veckobesök hos barnmorskan; nästa gång vi ska dit är på onsdag (idag är det söndag) och då ska vi förhoppningsvis få lite information och kanske ett datum ang igångsättning, dock så hoppas jag helt klart på att vår lilltjej ska klara det här själv så att allting blir så naturligt som möjligt.
Hur som haver, idag har vi varit med Erik, Angelica och barnen i Kungsbacka och imorgon ska jag lägga ut massor av bilder från kameran och skriva om hur gött jag sovit inatt. Fast min förhoppning är (och kommer vara varje dag fram tills dess att det faktiskt händer) att jag inte alls kommer sova särskilt gott utan att jag kommer igång med värkarbetet. Men vi får se. Jag är glad vilket som för jag vet att varje dag som går är en dag närmare massor av bra saker:
Få se hur lilla bebisen i magen faktiskt ser ut.
Kunna sova på mage.
Vänta mig i sömnen utan att vakna av det.
Slippa kissa 100 gånger per natt.
Få krama Pierre ordentligt, sådär så att man nuddar hela kroppen.
Och massor av andra saker som allihopa har att göra med att jag äntligen ska få träffa min dotter ♥
 
 
Godnatt folkens! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0