3 dagar över? (vecka 40+2)

Min lilla parasit till hyresgäst har inte riktigt fattat att vårt kontrakt gick ut i måndags så hon bor fortfarande kvar därinne.. Man får ju intala sig själv att det är bäst så, hon är ju kvar där inne av en anledning! Eller så handlar det helt enkelt bara om att jag är så oerhört trygg och bekväm att hon inte vill ut, haha.
Vi var hos barnmorskan imorse och vi gick båda två dit med förhoppningen om att hon skulle kolla statusen på min tapp men så blev inte fallet. Såhär gick allting till lite mer detaljrikt:
 
Vi kom dit och fick höra att en barnmorska var magsjuk så att vi allihopa var dubbelbokade pga detta. Barnmorskan som skulle ta hand om oss (det var inte vår ordinarie då hon stuckit iväg på semester..) skickade in mig på toan med en mugg som jag skulle kissa i medan hon tog in en annan gravid kvinna på rummet, 5 minuter senare kom hon ut och det var vår tur. Kollade kisset och konstaterade att det var så fint, så fint. Inget protein där minsann.
Tog blodtryck, mätte magen, lyssnade på hjärtat - allting såg perfekt ut och vi satt som två stolta tuppar som just fått se sin bil gå igenom en perfekt besiktning ♥ 
Sen säger hon såhär:
"Ni vet väl vad man ska göra för att sätta igång förlossningen va??"
Pierre svarar med ett brett (men lite försiktigt) leende att man kanske ska försöka med färdknäppen?
"Ja, man ska ha sex! Har ni inte gjort det hittills så tycker jag att det är hög tid att börja ha sex nu, för det finns ett ämne i sperman som heter Prostaglandin som är samma ämne som används vid igångsättning!"
Hon fortsatte berätta om att det självklart inte är lika stor "dos" som i deras gele men om tappen skulle vara mogen för det (öppen och mjuk) så är det minsann vetenskapligt bevisat att det fungerar. Jag känner direkt att det är ett perfekt tillfälle att fråga henne om hon kanske skulle kunna kolla hur min tapp ser ut kanske?
"Nej, det gör jag inte förrän nästa vecka. Du är nämligen inte överburen, det är man efter vecka 42."
 
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jaja. Okej. Nänä. 
Nu när jag skriver så verkar det kanske som att hon är en bittertant men det är hon inte, hon var tvärtom världens härligaste lilla dam så det gjorde inte så mycket att hon inte ville dyka in i mina mer privata delar för att kolla läget. Hon fick mig att känna att det var helt okej att "gå över tiden", det är ju helt normalt. Sen satt vi där och pratade om kusten, båtar och norrmän i några minuter innan det var dags för oss att gå hem igen, lika ovetande om hur min livmodertapp ser ut som innan vi kom dit. Men lika lyckliga för det ♥
 
Kontentan av den här dagen är alltså att jag INTE gått över tiden, jag har bara klättrat över mitt beräknade datum. Tydligen en sjukt stor skillnad.
Och att vi har beprövat denna vetenskapligt bevisade teori om att starta en förlossning genom att ligga.
Än så länge har ingenting hänt!
 
 
Söt kille som underlättar vardagen för mig 100 gånger om genom att (bland annat) ge mig fotmassage ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, om inte annat så har man ju något att sysselsätta sej med under all väntan då ;)

Svar: Haha ja man får se det så :D
Lena

2013-07-12 @ 07:35:01
URL: http://www.malinolofssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0