Renovering av skithuset

 
Fast det har jag väl redan nämnt va?
Den 12 september kom det hit två äldre män och lyfte ut handfat, badkar, tvättmaskin mm för
att sedan nästa dag lämna över nycklarna till både mattläggade, målare, kaklare, rörmokare, 
elektriker, snickare blablabla - allt du kan tänka dig. Idag kom vi hem till ett kaklat badrum så
det går sjukt snabbt i svängarna!
 
Vi har upplevt en hel del lyxproblem nu när vi inte har ett fungerande badrum.. Som ett exempel kan
vi inte längre tvätta när vi vill. Vi kan inte kissa när vi vill. Om vi vill duscha måste vi ha minst
30 min på oss efter vi duschar på våra gym. Det är jobbigt att skita - vi spolar trots allt med
en spann vatten.
 
Imorse hann jag inte ens dra morgonpissen innan kaklargubben stog och knackade på dörren 07:05.
Tänker inte gå närmare in på hur jag löste det problemet.
 
 
En annan grej som är lite jobbig är allt slipdamm som yr runt i lägenheten.
Jag svär alltså, vi kommer ha 1mm tjockt damm kvar till årsskiftet typ... Dumma som vi var så
täckte vi inte över våra prylar förrän dag 3, något vi uppenbarligen borde gjort senast dag 2.
Våra kläder är dammiga, soffan är dammig, köket är dammigt och jag tror att Zelda är
dammigast av allt.
 
Längtar efter att tvätta bort allt damm!
 
 
Ska försöka uppdatera så mycket som möjligt i den här processen! 
Kram på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0