Thailand 19/12-2011

Goodmorning
Här hade vårat jetlag släppt helt och hållet och vi kunde njuta i solen utan att vara det minsta sömniga! 5 dagar kvar till julafton dessutom :) Vi hade lika mycket snö som i Sverige.. Ho, ho, ho..
.
Tungan rätt i mun!
Pierre lyckades fånga min koncentrationsmin.. Jag tror att jag tar kort på något eller spelar Minesweeper.
.
Här är en bedre bild på mitt pena mobilsmycke som jag köpte från den döva tjejen..
Om hon nu var det? Vi funderade lite på skoj vad som skulle hända ifall man skrämde henne eller något?
.
Vi läste typ 5 böcker var under vår semester ♥
Innan vi åkte så fick vi två stycken av min kära mor, nämligen dessa;
"Vips så blev det liv"
och
"En röd liten frågel i juletid"
Båda två är varmt rekommenderade av oss.. Sistnämnda ska lätt läsas ifall man känner sig lite nere och vill läsa en bok som gör en glad i själen! Den förstnämnda är en liten wakeupcall om vilken sjuk slump det är att just DU finns.
.
Skitroligt att mata fåglar med chips! Vi har en liten film på när de äter ur våra händer också, slänger upp den senare :)
.
Puss ♥
.
Dessa ryssar...
Snåla och arga är vad de är! Och VARFÖR kan du inte köpa en solstol och ligga på istället för att stå FRAMFÖR mig med din äckliga rödbrända stringrompa?! Jag säger då det...
.
Varje kväll (nästan) käkade vi på en underbar restaurang en liten bit från stranden. På den här bilden är vitlöksbröd och deras UNDERBARA salladsbar. Mer bilder från salladsbaren kommer eftersom det bästa fattas. Ni får se vad jag menar ;)
.
.
Jajosåatteh.
Vi har, sammanlagt, 1000 bilder från den här resan. Jag orkar INTE lägga upp allihopa på bloggen men ibland är det bara så jäkla svårt att sålla :P Så när Pierre har tagit 20 bilder på, i princip, samma sak så har jag inte hjärta att inte lägga upp dem. Så varsågod, här har ni 8 st Lenor!
.
3 månader gammal apa!
Alldeles vid vårt hotell låg en liten minimarket där ägarna hade en liten apa! Vi var helt sålda (speciellt Pirken) på detta lilla djur så vi gick förbi här ibland för att hälsa på henne :) Ägarna berättade bland annat att dom fick henne genom att några bara kom och lämnade henne utanför deras affär. De första dagarna hade hon gråtit och gråtit innan hon började känna sig hemma hos dem. När hon blir vuxen så ska hon hämta kokosnötter i träden och antagligen dra in lite extra pengar till familjen..
.
Haha
Fröken Pierre har gjort sig lite fin.
.
Till Erik Stäring!
Bara för att det är så roligt att du säger "en patt" istället för "en patte" ♥
.
Blommor
En kväll köpte Pierre blommor till mig från en 6-årig liten flicka som gick runt med en bukett..
Herregud, när börjar vi jobba i Sverige liksom? 15 TIDIGAST!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0