Latest news

Det har hänt en del på några få dagar här.. Kanske därför jag inte har skrivit sen i typ söndags.
Men jag överlevde hursomhelst magsjukan även om den tog ALLA mina bästa sidor ifrån mig och förvandlade mig till en gråt-/gnällig liten höna. Suck vad tröttsamt det var att läsa inlägget en bit ner om hur synd det var om mig, jag var ju värre än en sjuk man -,-

Just nu slår det mig vilket liv det är untanför lägenheten, det verkar som att någon av skolorna i närheten har en liten (megastor) fotbollsturnering..

Vad mer nu då... JO! Min man kom självklart hem! Men jag skriver och tjötar om honom så mycket så det räcker att skriva detta:
Han kom hem, var förkyld, vi tog hand om varandra och myste :) Punkt!
I tisdags drog jag till Angelica och barnen, det var mysigt som vanligt men jag måste erkänna att veckans onsdag var BÄST! Ella var hos doktorn och gjorde allergitest - något hon tog sig igenom med bravur - och jag passade lilltjejen sålänge :) Fas ett av dagens vuxenansvar var därmed avklarat och nästa del satte igång när Alice och Angelica drog iväg på babysim för då skulle jag natta Ella själv! Det var det mysigaste jag har varit med om, och det vill inte säga lite som ni kanske förstår eftersom min sambo är mysigheten själv i människoform.
Vi busade lite innan jag fick be henne att blunda, och det gjorde vi i typ tre sekunder men när jag öppnade ögonen nästa gång så var hennes stora hav till ögon vidöppna alldeles vid mina och hon sa: "Hej Nena!" <3
Resten av dagen lekte vi såklart men nu känner jag att utan det veckliga (direktöversättning av "weekly", finns det ens? Veckovisa? Skitsamma, orkar inte ändra!) kaffet och skvallret med Angelica så skulle jag krevera! Underbara onsdagar, vart har ni varit hela mitt liv :)
Det har skett grejer i dagarna som minst sagt har dragit mig och Pierre närmare varandra också, saker som är oundvikligt och tyvärr till en viss grad fullt förståeligt.
Lena - om du läser detta igen om några veckor och "det" har hänt igen - kom ihåg hur bra DU har det och skit i resten av världen :)

Idag var jag på en mindre arbetsintervju i Mölndal där jag, med hjälp av min syster som redan jobbar där, fiskat hem ett jobb som simskollärare! Åhh äntligen ska jag tillbaka till de ljuva bassängerna, doften av klor och ekot mellan betongväggarna..
Det är något speciellt för oss gamla simmare att kliva in i en simhall igen.. Jag har så starka minnen från de gångerna man tävlade i Göteborg och sov middag på läktarna, när man värmde upp en halvtimme innan ens gren drog igång, skiftandet av hejarop och total tystnad medan man simmade för sitt liv och växelvis doppade huvudet under vattnet medan tränarna gapade för sitt på kanten bredvid. GUD vilket liv jag har haft! Jag är oändligt tacksam till Skäret SS och alla stunder jag minns men nu sluter jag ihop med MASS :) Hej och hå!

Precis när jag sitter här och skriver så plingade det på dörren och till min stora förvåning och ännu större glädje SÅ HAR MITT OBJEKTIV KOMMIT!!!! Angelica, om du läser detta innan mitt sms hinner fram - nu ska jag fota dina barn! Hahaha ;D
Aja, då orkar inte jag skriva mer för nu ska jag ut och fota ;) Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0