Chalmers tekniska högskola

Jag har suttit i bänken sedan mitten av januari ungefär och har under de här månaderna fördjupat mig i matematikens värld! Jag hade glömt hur skönt det var att använda ett sudd eller att få använda hjärnan PÅ RIKTIGT sedan jag läste juridik 2008.
Jag studerar som sagt matematik och mina lärare/föreläsare är två gamla fossiler från järntiden, den ena av dem har shorts (ni har sett honom på en bild i ett tidigare inlägg) och den andra gubben har tappat allt hår förutom det som sitter bakom öronen haha! Skitgulligt när det har varit en lite blåsig morgon och de små tofsarna står upp som två horn på hans flintiga skalle.
Jag håller nu på med två sammanflätade kurser; Matematisk struktur och Geometri (wihooo!).





Haha "Fermats STORA sats".
Jag har seriöst blivit skadad. Vi bevisar och testar satser varje dag (och det gjorde jag hela gymnasiet också!), men jag har ALDRIG tänkt tanken att en sats kan vara en "sats" hahaha.
Pythagoras sats... Varför ska jag bevisa att hans sats är äkta?????
Den enda slutsatsen (DÄR ÄR SATSEN IGEN?!) jag kan dra är att min hjärna har blivit mer som Pierres.
Snusk!



Hursomhelst, jag har jätteroligt i skolan och håller både tummar och tår för att jag klarar alla tentor och duggor! :)
Heja mig och puss på allt.





Hejdå sålängeeeeee // Lenaspena


Kommentarer
Postat av: Anus

Hahaha! jag grät lite av skratt när jag läste om dina satser hahahahha

2011-03-17 @ 19:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0