Chalmers

Hemma efter - ännu en - dag på skolan :)
Om jag inte nämnt det innan så läser jag nu matematik på heltid tillsammans med ungefär 40 andra studenter.
Idag hade världen goaste föreläsare som halkade in på flertalet sidospår där vi bland annat behandlade SD's bristande politik, situationen i Egypten och att algoritmer är "skitsaker egentligen"! Sen uttryckte han flertalet gånger hur bra det är med blandad kultur (hälften av människorna våran klass är från utlandet). Bör kanske nämnas att han är inne på ålderns höst och verkar vara närmare 60!
Tänk er skägget, de runda uggle-glasögonen, de skogsgröna manchesterbyxorna och piké-tröjan. Där har ni honom!

Nu ligger jag i sängen och tittar på en repris av Top Model, ett program som ALDRIG kommer sluta underhålla mig även om det är tattigt och....löjligt. Därefter står Project Runway på schemat, lika löjligt som föregående med ACK så underhållande!
På tal om serier av alla dess slag så tittar jag och Pierre på en animé som heter "Bleach" som kvällsrutin, det är 3:e gången jag ser den från start och jag blir fortfarande lika rörd/hypad/pepp/m.m. som om jag inte visste vad som skulle hända i nästa avsnitt hehe. Idag har jag tillochmed köpt hem dricka, ostbågar och - min personliga favorit - rostad majs!

Hursomhelst, imorgon är det fredag och då spelar CV i Uddevalla för första gången på evigheter! Det blir 2:a gången jag ser dem på scen sedan jag och Pierre blev ett par och jag känner mig som vilket fan som helst, är nästan lite fnittrig och pirrig t.o.m :)
Planen innan spelningen är att jag inte har någon plan mer än att jag tar tåget in tillsammans med Annapanna!

Och DÄR startade Project RUnway så nu sticker jag :) HERRÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0