Våran helg

Nu är både jag och min man tillbaka från något som har varit "våran helg".
Vi har inte gjort något annat än att vara med varandra eftersom vi kom på för ett tag sedan att vi aldrig haft en HEL helg med varandra?! Det har ändå gått typ 6 månader så fy skäms på oss :)

Hursomhelst, det har varit underbart och jag vill ha längre helger i fortsättningen...
I fredags gjorde jag Toast Skagen till oss som förrätt och spaghetti och köttfärssås till middag - MMM!



Jag kommer inte ihåg vilken film vi såg när för vi har sett SJUKT många filmer denna helgen, jag hade gärna rabblat upp allihopa men jag kommer inte ihåg namnen på dem hoho. Vi såg iaf en av dem medan vi åt och väntade på fredagens avsnitt av Big Brother!



Lördagens kom med strålande väder! Vi öppnade alla fönster och vädrade hela lägenheten, tog en varsin öl och satte oss på närmsta bänk (som fick bli vid fotbollsplanen). Det var vaaarmt och sooligt så glajjerna var på.





Ett lite lustigt fenomen som utspelade sig på denna parkbänk var att flugorna inte längre räds människan!
Vi satte ölburkar ovanpå dem, gick för nära med händerna varpå de klättrade upp på oss, viftade bort dem och de kom tillbaka? Var de bara trötta? Jag hade SJUKT roligt åt detta.

Resten av lördagen körde vi;
VÅRSTÄDNING!
Vi började med att flytta hyllan i vardagsrummet så att rummet öppnade sig. Oh herre milde vilket RUM vi har nu!
Agges dator har vi så snällt plockat ihop och ställt i hans rum tillsammans med 4 lådor FYLLDA med böcker och tv-spel :)



Just det, min takkrona i svart plast åkte upp i taket också - woop woop!



Dag två av VÅRSTÄDNINGEN!
Innan någonting överhuvudtaget skulle bli städat så behövde jag frukost. Utan mat förvandlas jag snabbt till frankensteins monster och det är ingenting som någon av er vill uppleva, speciellt inte Pierre, så vi rusade ner till ICA för att köpa ingredienser till pannkakor!

Jag skämtar inte när jag säger att vi stod med varsin stekpanna ochs stekte (i högt tempo!) i en timme..
Ja, jag läste fel...
Ja, jag trodde faktiskt att dubbel sats skulle bli perfa...
Vi råkade göra pannkakssmet med bland annat:
2,4l mjök
och
12 ägg

OOPS!
Det som har hänt nu är att vi har två berg av pannkakor kvar i kylen, check it out:



Vi misslyckades pyttelite innan det gick helt bra:



Just det, till frukosten kollade vi på 10,000 BC och den var helt okej :)

Kom just på att det jag skriver kanske är rätt ointressant för er men jag gör faktiskt detta för mig själv och ingen annan. Jag skriver för att en dag kunna gå in här och minnas allt jag gjort, komma ihåg saker jag trodde var bortglömt.. Jag skriver för att en dag då jag känner mig nere kunna gå in här och skratta åt vad jag gjort och skrivit :) Bara så ni vet!

Åter till ämnet... Vårstädning ja!
Vi satte direkt igång med köket. Det har diskats, dammats, dammsugits, svabbats och ommöblerats!
Det är så fint och det luktar UNDERBART därinne nu, rent liksom.



Efter köket fortsatte vi räden i lägenheten. Vi har prickat av toaletten, vardagsrummet och hallen på listan också - tack gode GUD att detta blev gjort. Allt är dammat, allt är dammsuget och svabbat. Lägenheten är så ren, så ren och det bästa är att jag hade (för första gången i mitt liv) roligt medan det blev gjort.
Hög musik och en entertainer till pojkvän löser alla problem <3

Senare på dagen gick vi ut på stan och satte upp affischer till CV's kommande releasefest på Henkan!
Det var soligt och varmt fortfarande så vi bojkottade jackorna och gick i varsin hoodie! Mmmm :D







Hela den här helgen har varit magisk.
Pierre - om du läser detta så ska du veta att jag älskar dig, jag älskar oss.
TACK för allt du gör och är. PUSS

Det var allt för idag, ha en underbar måndag peeps!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0