Free time

Hoppsan sa, ingen skola för mig på en torsdag! Det är rätt skönt när man kollar schemat innan man går upp och får se stora röda bokstäver; "INSTÄLLT" :) Om mina misstankar stämmer så betyder det bara att både föreläsning och lektion är FRAMFLYTTADE mer än inställda - men vad gör väl det?!
Fick helt plötsligt en hel dag där jag kan fylla timmarna med massa saker som jag vill göra... Undrar vad? Det första jag tänkte på var att tvätta men det har jag gjort så mycket att jag lugnar ner mig lite med det nu, det andra var att åka till Angelica - även om jag var där senast igår :)

I helgen har jag hunnit med en hel del, här är därför historian om fredag-söndag.

Fredag:
Klipptid inbokad! Som vanligt har jag bokat in mig hos min faster i Uddevalla eftersom hon är bäst...och billigast.
Jag hade inte klippt mig på typ 5 månader så jag kände att det var dags nu, plus att jag råkade platta håret medan jag hade hårspray i det en gång så det såg ut som svinto på sina ställen... Allt det är dock åtgärdat nu eftersom jag inte bara klippte mig, jag köpte med mig balsam/inpackning som tydligen ska göra underverk OCH en olja som man drar igenom håret när det är handdukstorkat. OM jag inte missminner mig så heter oljan "maroccanoil". Mums :)

Efter klippning och en busstur med min vackra sambo så åkte vi till Kungsbacka för att äta middag med Erik och Angelica där det bjöds på kött och potatisgratäng. OCH SALLAD!
Vi drack lite rödvin och en varsin öl (inte Angelica dock, hon ammar ju), tjötade framför teven och sen fick jag och min man gå för att hinna till tåget :) Fredagen avslutade vi med att mysa, mysa, mysa eftersom vi nu är ensamma i lägenheten! Sambos på riktigt :D


Lördag:
Kl. 10 försvann Pierre till ett snabbt genrep innan killarnas trånga bil började rulla mot Flen och spelning tillsammans med Millencolin.
Jag och Anna chillade lite  längre än dem och hämtade våran hyrbil lite innan 14 på Statoil :D Det blev KRR igen!!! (Fast blå denna gången...) På något konstigt sätt tog det 30 min att leta oss ut från Göteborg och jag hann köra i fel körriktning, nästan bli påkörd bakifrån och köra fel minst 5 gånger innan vi låg på motorvägen.. Hoppsan?
Vi kom iallafall fram 19.00 till stugora där våra härliga män satt och välkomnade oss med varsin go, kall öl :)
Det var jättemysigt och vi bodde vid en liten sjö, kändes som sommar fast lite kallare.



Killarna agerade som sagt förband till Millencolin och kvällen avslutades i deras loge.
Jag gjorde min entré genom att välta ner diverse ölflaskor (både fulla och tomma) och ett vinglas... Shit.
Jag var starstruck OCH generad! Men killarna var snälla mot mig och nämnde något snabbt om att det blev en riktig rockstjärneloge nu när det var glas på golvet - PUH!
I entrén fick vi förresten stämplar som såg ut som att vi hade skurit oss... Eeh?



De har missat att man ska gå LÄNGS MED gatan, inte ÖVER DEN!

Tack för en underbar spelning/kväll till alla inblandade <3


Söndag:
08:30 satte jag, Anna och Pierre våra söta rövar i KRR för att rulla tillbaka till vårat härliga Göteborrrg.
Jag körde HELA vägen och fick höja musiken till max och sjunga ut alla mina falska toner för att inte bli trött när både Pierre och Anna snarkade ljudligt i bilen... Nej okej, Anna snarkade inte men det gjorde mannen i passagerarsätet.
När vi kom hem åt vi mat och slängde på Braveheart som jag tydligen aldrig har sett?! Hur har jag kunnat missa den? Den var sjukt bra iallafall, den får 4/5 toasts ;P

Det var historien om fredag-söndag. Resten av veckan är en hemlis, MEN jag kan ge er en pytteliten ledtråd om vart jag spenderade min onsdag:



Ha det bäst cyberspace, nu ska jag äta frukost! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0